Question 5.1.:
How can Pan-Africanism help to create awareness in realizing a humanistic education in Africa?
Comment le panafricanisme peut-il aider à sensibiliser en vue d’une éducation humaniste en Afrique ?
Question 5.2.:
What aspects should be considered in developing an inclusive curricular for Africa?
Quels aspects devraient être pris en compte dans le développement de programmes inclusifs pour l’Afrique ?
Question 5.3.:
What is the role of African languages in realizing a new vision for education in Africa?
Quel est le rôle des langues africaines dans la concrétisation d’une nouvelle vision de l’éducation en Afrique ?
Question 5.4.:
Suggested additions/further issues for consideration in the new vision for education in Africa?
Eléments additionnels/autres enjeux suggérés pour considération dans la nouvelle vision de l’éducation en Afrique ?
5- A NEW VISION FOR EDUCATION IN AFRICA/UNE NOUVELLE VISION DE L’EDUCATION EN AFRIQUE
Modérateur : Catherine Collin
-
- Messages : 6
- Inscription : mar. sept. 05, 2017 9:46 am
-
- Messages : 3
- Inscription : mer. sept. 06, 2017 10:40 am
Re: 5- A NEW VISION FOR EDUCATION IN AFRICA/UNE NOUVELLE VISION DE L’EDUCATION EN AFRIQUE
5.2: what is the role of religious teaching? How can curricula respond to the demand for religious teaching and at the same time build and foster interreligious knowledge and dialogue?
Re: 5- A NEW VISION FOR EDUCATION IN AFRICA/UNE NOUVELLE VISION DE L’EDUCATION EN AFRIQUE
Le panafricanisme déshabillé de sa connotation populiste et qui prend en compte les valeurs traditionnelles positives peut impulser une nouvelle dynamique dans le secteur éducatif.