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3- CHALLENGES FOR RELEVANCE OF EDUCATION IN AFRICA/LES DEFIS POUR LA PERTINENCE DE L’EDUCATION EN AFRIQUE

Publié : mer. sept. 06, 2017 10:55 am
par Catherine Collin
Question 3.1.:
How can the formal, non-formal and informal learning spaces be integrated for a more holistic form of education?
Comment les espaces d’apprentissage formel, non formel et informel peuvent-ils être intégrés pour une forme plus holistique de l’éducation ?

Question 3.2.:

What are the barriers to education policy formulation and implementation in Africa?
Quels sont les obstacles à la formulation et à la mise en oeuvre des politiques éducatives en Afrique ?

Question 3.3.:
What type of teacher profile is necessary for addressing diversity in the classroom and the rising needs of learners?
Quel type de profil d’enseignant est nécessaire pour traiter la diversité dans les classes et les besoins croissants des apprenants ?

Question 3.4.:

What is the role of the community as partners in the development of education?
Quel est le rôle des communautés en tant que partenaires dans le développement de l’éducation ?

Question 3.5.:

What are the implications of teaching African children in foreign languages?
Quelles sont les conséquences de l’éducation des enfants africains dans des langues étrangères ?

Question 3.6.:
How can digital technologies be harnessed for education in Africa?
Comment les technologies numériques peuvent-elles être mises à profit pour l’éducation en Afrique ?

Question 3.7.:

How can school programs be organized for the development of skills necessary for the job market?
Comment les programmes scolaires peuvent-ils être organisés pour développer les compétences nécessaires pour le marché du travail ?

Question 3.8.:
What is the role of Higher Education in the development of Africa?
Quel est le rôle de l’enseignement supérieur dans le développement de l’Afrique ?

Re: 3- CHALLENGES FOR RELEVANCE OF EDUCATION IN AFRICA/LES DEFIS POUR LA PERTINENCE DE L’EDUCATION EN AFRIQUE

Publié : mer. sept. 06, 2017 11:14 am
par Eline Versluys
3.7: A percentage of the curriculum should be free for every school/district to teach specific technical skills based on a job market analysis in the direct surrounding area.