3- CHALLENGES FOR RELEVANCE OF EDUCATION IN AFRICA/LES DEFIS POUR LA PERTINENCE DE L’EDUCATION EN AFRIQUE

Please share your views on specific questions to enrich the UNESCO draft document ‘Rethinking Education in Africa’ that aims to spur a broad debate on a vision of education and development for a changing Africa.

Veuillez partager vos points de vue sur des questions spécifiques pour enrichir le projet de document de l'UNESCO intitulé « Repenser l'éducation en Afrique ». Ce document vise à susciter un vaste débat sur une vision de l'éducation et du développement pour une Afrique en évolution.

Modérateur : Catherine Collin

Catherine Collin
Messages : 6
Inscription : mar. sept. 05, 2017 9:46 am

3- CHALLENGES FOR RELEVANCE OF EDUCATION IN AFRICA/LES DEFIS POUR LA PERTINENCE DE L’EDUCATION EN AFRIQUE

Message par Catherine Collin » mer. sept. 06, 2017 10:55 am

Question 3.1.:
How can the formal, non-formal and informal learning spaces be integrated for a more holistic form of education?
Comment les espaces d’apprentissage formel, non formel et informel peuvent-ils être intégrés pour une forme plus holistique de l’éducation ?

Question 3.2.:

What are the barriers to education policy formulation and implementation in Africa?
Quels sont les obstacles à la formulation et à la mise en oeuvre des politiques éducatives en Afrique ?

Question 3.3.:
What type of teacher profile is necessary for addressing diversity in the classroom and the rising needs of learners?
Quel type de profil d’enseignant est nécessaire pour traiter la diversité dans les classes et les besoins croissants des apprenants ?

Question 3.4.:

What is the role of the community as partners in the development of education?
Quel est le rôle des communautés en tant que partenaires dans le développement de l’éducation ?

Question 3.5.:

What are the implications of teaching African children in foreign languages?
Quelles sont les conséquences de l’éducation des enfants africains dans des langues étrangères ?

Question 3.6.:
How can digital technologies be harnessed for education in Africa?
Comment les technologies numériques peuvent-elles être mises à profit pour l’éducation en Afrique ?

Question 3.7.:

How can school programs be organized for the development of skills necessary for the job market?
Comment les programmes scolaires peuvent-ils être organisés pour développer les compétences nécessaires pour le marché du travail ?

Question 3.8.:
What is the role of Higher Education in the development of Africa?
Quel est le rôle de l’enseignement supérieur dans le développement de l’Afrique ?

Eline Versluys
Messages : 3
Inscription : mer. sept. 06, 2017 10:40 am

Re: 3- CHALLENGES FOR RELEVANCE OF EDUCATION IN AFRICA/LES DEFIS POUR LA PERTINENCE DE L’EDUCATION EN AFRIQUE

Message par Eline Versluys » mer. sept. 06, 2017 11:14 am

3.7: A percentage of the curriculum should be free for every school/district to teach specific technical skills based on a job market analysis in the direct surrounding area.

Verrouillé