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1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : mer. sept. 06, 2017 10:38 am
par Catherine Collin
Question 1.1.:
How can education help in enhancing sustainable development?
Comment l’éducation peut-elle contribuer à renforcer le développement durable?

Question 1.2.:
Why has Africa not been able to reach past global and regional education goals?
Pourquoi l’Afrique n’a-t-elle pas été en mesure d’atteindre les objectifs mondiaux et régionaux passés?

Question 1.3.:
How unique is SDG4 (“Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all”) in addressing the developmental needs of Africa?
Dans quelle mesure l’ODD4 (« Assurer l’accès de tous à une éducation de qualité, sur un pied d’égalité, et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie») est-il unique pour répondre aux besoins du développement en Afrique ?

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : jeu. sept. 07, 2017 12:32 pm
par Noel Ihebuzor
Sustainable development requires human agency driven by human thinking which reflects competencies and values to actualize. The world is going through fast and far-reaching changes which are outstripping the skills that education as we know it is conferring on individuals. Education must, therefore, be rethought to save it and its content and process from obsolescence.

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : jeu. sept. 07, 2017 12:45 pm
par Noel Ihebuzor
why is Africa failing to meet Global development goals like MDGs, EFA, Health Targets etc :oops: ?
Several negative factors converge and conspire to prevent African countries from the attainment of such goals - these include policy failures and flip-flops, signing up to documents when requisite capacities and enabling conditions are decidedly missing and the person signing up knows this even at the moment of signing, an over-indulgence in the overstretching of aspirational goals, faulty assumptions and hastily assembled patchwork of weak theories of change, the hope that external parties will come to the rescue, weak institutional structures and dearth of accurate statistics to base solid and rational planning on. Very depressing....yes, Afrique, mon Afrique, not yet Uhuru for us. C'est dur, mais c'est la verite.

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : jeu. sept. 07, 2017 12:49 pm
par Noel Ihebuzor
1.3
SDG 4 focuses on quality, inclusiveness, equity and life long learning. In this way, its thrust and focus are broader than those of MDG2

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : jeu. sept. 07, 2017 3:35 pm
par Xavier
Why has Africa not been able to reach past global and regional education goals? It is a well-established fact that demographic growth has been, and still is, a huge challenge for the development of education in Africa. Education sectors have been chasing moving targets all along the last decades.

The good news is that education itself can be part of the solution, through keeping girls at school, and providing children and young people with skills for healthy lives and relationships. Both keeping girls at school and providing children with life skills help preventing unintended pregnancy, thus reducing demographic growth. Other positive effects include reducing gender disparities and improving learning outcomes by making children healthier and happier.

Rethinking education in Africa is an opportunity to review education sector plans in light of the SDGs, which put a strong emphasis on learning outcomes and gender equality. Reducing gender disparities and helping children to be healthy to learn are two key rungs the ladder to reach SDG4 targets.

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : dim. sept. 10, 2017 3:21 am
par Meissa Ndiaye
Depuis les temp de la colonisation, l'Afrique traîne dès système éducatifs calqués sur le modèle du colon. Ceci n'est pas mal, car nous avons pu nous ouvrir au monde extérieur être surcroît découvrir les autres réalités stupéfiantes telles que les sciences, les maths... Mais le choix de contenus à enseigner ne correspondraient point aux réalités des différents états africains. L'école produit des individus dont la Société où elle se trouve a besoin. Elle doit répondre par conséquent aux exigences du milieu immédiat. Alors, repenser l'éducation en Afrique nous permettrait de réaliser les manquements et égarements qui ont été commis afin de pouvoir redéfinir de nouveaux programmes en corrélation avec nos objectifs pour assurer le développement local. Merci

Re: 1- WHY RETHINKING EDUCATION IN AFRICA NOW?/POURQUOI REPENSER L’EDUCATION EN AFRIQUE MAINTENANT?

Publié : mer. sept. 13, 2017 10:02 am
par MBADINGUE Karl Olivier
bonjour,
il est important de repenser l’éducation en Afrique Maintenant car l'Afrique de demain se trouve dans les grandes métropoles pour être mieux formés sauf qu'il y a un effet négatif celui que nombreux sont ceux qui ne reviennent pas pour développer leur continent. c'est en quelque sorte une autre forme d'esclavage mais cette fois ci moderne mais avec un même fond celui de nous prendre des hommes et des femmes valides.
je crois que nos gouvernants et dirigeants doivent revoir les objectifs, les programmes, investir, proposer des partenariats avec d'autres pays d'autres écoles et coopération afin de transmettre la connaissance les technologies etc..
il faut que nos étudiants soient formés en adéquation avec les métiers qui cadres avec la réalité de l’Afrique afin que nous ne soyons plus en arrière et qu'avec le temps nous puissions nous hisser au devant de la scène.
depuis plus de 10 ans dans nos universités nous avons du mal a développer des nouvelles filières pouvant permettre à nos étudiants d’être compétitifs sur plusieurs marchés de la sous région.
toutes les suggestions ci haut peuvent contribuer à repenser l’éducation en Afrique car un peuple bien formé est un peuple soudé.